zeszyt-w-kratke zeszyt-w-kratke
700
BLOG

Wałęsa -mój bohater.

zeszyt-w-kratke zeszyt-w-kratke Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 31

Wałęsy nigdy nie widziałam osobiście. Nigdy nie miałam okazji podać mu ręki, mimo tego, że na początku lat 90-tych wszyscy politycy z mojej rodzinnej wsi mieli na plakatach wyborczych focię z Wałęsą i jego ręką. 

Ale Wałęsa kilka razy uratował mi życie poza granicami kraju.

Pierwszy raz, gdy zabłądziłam w Paryżu i nieświadoma praw rządzących na paryskiej ulicy, łamaną angielszczyzną pytałam miejscowych o drogę, a to zaś z ich strony odbierane było jako prowokacja. I wpuszczali mnie w labirynt. Pamiętam, że zaklęłam siarczyście po polsku, gdy po raz kolejny wprowadzili mnie w błąd.. nie kumali angielskiego więc polskiego tym bardziej mieli nie kumać. A tu nagle wyskoczył pan i zapytał czy jestem z Polski. Potwierdziłam, a on wypowiedział sakramentalne Solidarité i Walesa. 

Okazało się, że mój hotel był za rogiem.

Był rok 1992.

Dlaczego to napisałam?

By pokazać, że Świat znał polskich bohaterów.

Ale dzisiaj Wałęsa doczekał chwili gdy IPN zwołał konfę, by ogłosić, że Bohater Solidarności nie był bohaterem. IPN zrobił to w świetle kamer i przy udziale zagranicznej prasy. Sposób w jaki to przekazał, pozostawił tyle domysłów, że media zachodnie nie bawią się w szczegóły. Ich nagłówki mówią:

„Wałęsa -szef Solidarności donosił na swoich kolegów”.

Nikt nie wnika w to, kiedy i jak. Oczywiście zachodni młody lud też nie wie kto to Wałęsa ponieważ wyrosła nowa generacja, dla której upadek komunizmu jest tak istotny jak zeszłoroczne jesienne liście. Ale lud czyta tytuły.. tak jak wtedy na początku lat 90-tych. I na podstawie tytułów, kształtuje wiedzę o Świecie. I tę wiedzę zmodyfikował IPN..

Na szczęście, dzisiaj nie muszę nikogo pytać o drogę.

Mam nawigację w ajfonie.

Ale dzisiaj muszę znosić coś gorszego niż ówczesną nieuprzejmość Francuzów.

Dzisiaj patrzę jak świętuje Prawica i Lewica.

Prawica -ponieważ może nienawidzić najlepiej jak potrafi nienawidzić. Nienawidzić zdrajców, wrogów ojczyzny, sprzedawczyków, kapusiów, hańbę i co tam kto chce jeszcze. Może nienawidzić komunę pod postacią Wałęsy. Może tak mocno nienawidzić, by nikt nie zauważył, jak bardzo kocha komunę spod znaku Kiszczaka.

Oddała tej komunie wszystko: logo Solidarności, hasła Solidarności.. a teraz oddaje im ikonę Solidarności.

Lewica zbiera te prezenty i chowa jak skarby, głęboko pod ziemię, tak by nikt ich nie odnalazł. Dzisiaj Czerwoni skandują na ulicach „Solidarność Solidarność”, „To my obaliliśmy komunę”, „Solidarność była lewicowa, my jesteśmy jej kontynuatorami”.. mają nawet na transparentach znak Solidarności. Swoje strony internetowe przyozdabiają zdjęciami Kuronia, choć jestem gotowa założyć się, że Kuroń gdzieś tam płacze z bezsilności, bo nie może temu zapobiec.

Narodowi i Socjaliści mają swoje chwile triumfu. 

Polska chwilę Wstydu i Upokorzenia.

Na własne żądanie.

____

Co doradzić Lechowi Wałęsie?

Lechu.. umów się z redaktorem Gmyzem na wywiad, najlepiej w TVP. On wie jak prowadzić trudne rozmowy. A gdy usiądziesz przed kamerami, powiedz te słowa:

Mogę dać słowo honoru: nie pamiętam. Uderzyły mnie te dokumenty.. ja tego młodego człowieka o nazwisku Wałęsa traktuję z dużym dystansem. To był wówczas taki chłopak nieuporządkowany ideowo. Skoncentrowany na seksie i sporcie (tu zmień na „skoncentrowany na pracy i rodzinie”)

Teraz okazało się, że jako dziewica nie mogłem przez życie przejść. (...) okazuje się, co wynika z dokumentów, że gdzieś tam, w głębokiej młodości, tuż po otrzymaniu dowodu osobistego zostałem wkręcony (tu zmień na "późnej młodości").

Biję się w piersi..”¹

Zapewniam cię Lechu, że gdy to powiesz, Prawica uklęknie przed Tobą na kolana i powie: oj tam ojtam. To działa na 100%. Dzięki tym słowom, niejeden eSBek siedzi na Prawicy i decyduje na kogo teczunia, a na kogo nie.. niejeden resortowy bachor tak zrobił i teraz robi karierę i jest nazywany wieszczem.

To wprawdzie nic już nie zmieni dla polskiej historii. Nic już nie pomoże etosowi Solidarności. Od dzisiaj bohaterami Solidarności jest Kiszczak, Jerzy Urban, Barbara Nowacka, Andrzej Rozenek, Ryszard Petru, Robert Biedroń, Madzia Środa, Jaruzelski.. 

Ale Lechu.. kogo dzisiaj interesuje Polska?

Popatrz.. mafia przyniosła Prezesowi TVP płytki z aferą podsłuchową. Prezes TVP do dzisiaj nie zaprzeczył tym oskarżeniom. ;)

Każdy grabi pod siebie Lechu.

Nie przejmuj się..


Dziękuję za uwagę.

_________

¹  Cytaty pochodzą z wywiadu z Zelnikiem


#Wałęsa #IPN #teczki

Przemyślenia czasem potargane

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka